Любов до кальянів виявилася смертельно небезпечною

За допомогою експериментів на мишах американські медики довели, що куріння кальяну значно підвищує ймовірність появи тромбів в судинах. Свої висновки вчені опублікували в науковому журналі Arteriosclerosis, Thrombosis and Vascular Biology.

“Наші спостереження в черговий раз показують, що кальян настільки ж шкідливий, як і традиційні сигарети, а іноді він виявляється ще більш небезпечний. Будь-які форми куріння тютюну, а також електронних випарників нікотину значно підвищують ризик розвитку інсультів і хвороб серця”, – прокоментував один з авторів роботи, доцент Техаського університету в Ель-Пасо (США) Фаді Хасавні.

За інформацією Всесвітньої організації охорони здоров’я, вживання тютюну є однією з найбільш серйозних небезпек для здоров’я людини через яку щорічно в світі помирає близько 7 млн ​​осіб, 890 тис. З яких – не палять, які просто перебували поруч з курцями.

Кальян і кров
Хасавні і його колеги розкрили ще один негативний наслідок від куріння кальяну, спостерігаючи за тим, як його випаровування впливали на організм декількох десятків мишей. Для цих експериментів вчені створили спеціальну клітку, до якої можна було підключити мундштук від кальяну і наповнити її парою, що виробляється цим пристроєм.

Ці досліди, як підкреслюють медики, проводилися в максимальному наближенні до реальності. Для них фахівці використовували звичайні кальяни, а також дві популярних марки тютюнових сумішей, які призначені для них. Миші проводили всередині цієї клітини приблизно стільки ж часу, яке курці витрачають на один кальян, і отримували аналогічну кількість нікотину та інших шкідливих речовин з поправкою на масу гризуна.

ЦЕ ВАЖЛИВО: Вчені довели, що цукор працює як справжній наркотик

Після кожної сесії куріння вчені проводили серію фізіологічних тестів, відстежуючи те, як змінилося стан організму мишей. Зокрема, вчені заміряли частки похідних нікотину та інших токсинів в їх крові, вивчали зміни в стані їх судин і спостерігали за реакцією.

Ці досліди показали, що кальян дуже сильно вплинув на згортання крові. Зокрема, порізи на хвості мишей, які курили кальян, затягувалися буквально за секунди, тоді як зазвичай на це йде приблизно п’ять хвилин. Схожим чином різко зросла вірогідність спонтанного формування тромбів в судинах гризунів, а також швидкість їх росту.

Подібні зміни в роботі кровоносної системи, за словами вчених, були пов’язані з тим, що котинін, один з продуктів розкладання нікотину, особливим чином змінює роботу тромбоцитів, змушуючи їх швидше “склеюватися” один з одним. Як саме відбуваються ці зрушення, Хасавні і його колеги не можуть сказати. Дослідники сподіваються, що подальші досліди на гризунах дадуть відповідь на це питання і допоможуть зрозуміти, як захистити курців від появи тромбів в судинах.